Érzelmi evés karantén idején

A járvány és az ezzel járó stressz és kényszerű otthonlét az étkezésünkre is kihathat. Érdemes megfigyelni, hogy megváltoztak-e az étkezési szokásaink, többet vagy kevesebbet eszünk-e, mint máskor, esetleg van-e olyan étel (sokaknál ilyen az édesség), amit jobban kívánunk ezekben a napokban. A változás mögött olyan érzelmek állhatnak, mint az unalom, fokozott szorongás, vagy a stressz. Ezen erős érzelmek hatására az éhség átveszi felettünk a hatalmat, eluralkodik rajtunk és sokszor képtelenek vagyunk kontrollálni. A negatív érzelmek olyan erős késztetést okoznak arra, hogy együnk és ily módon nyugtassuk meg magunkat, hogy ilyenkor esetleg egy ültő helyünkben befalunk egy fél tábla csokit és mindeközben úgy érezzük, hogy megérdemeljük, ez jár nekünk. Szinte mi magunk leszünk az éhség, ami kielégülést keres.

Ilyenkor érdemes tudatosítani, hogy a karantén ingerként hat ránk és előhívja a kellemetlen érzéseket. A megváltozott étkezés önismeretre tanít. Kövessük figyelemmel ezt a folyamatot, hogy még többet megtudjunk önmagunkról. Hogy mi rejtőzik az érzelmi étkezésünk mögött. Nézzünk mögé Róza Zs. Rachel felnőtt klinikai szakpszichológus éber figyelem mindfullness meditációs gyakorlata segítségével, és vizsgáljuk meg az étel utáni vágyunk gyökereit. Hiszen az éhség kielégülést keres!