Megküzdés a társas elkülönítéssel


• Erősítsd a másokkal való kapcsolataid – virtuálisan. Hívás, videó hívás,
sms vagy közösségi médián keresztül küldött üzenet. Tegyél erőfeszítéseket
annak érdekében, hogy rendszeres kapcsolatot tarts azokkal, akik fontosak
számodra. Adott esetben ez lehetőséget is nyújthat arra, hogy kapcsolatba
lépj azokkal, akikkel már jó ideje nem beszéltél, vagy akikkel kapcsolatba
szeretnél lépni.
• Vedd észre, mikor van szükséged egy kis időre, amit csak magadra
szánsz. Szánj időt arra, hogy lelassíts, hogy lélegezz, hogy megállj és hogy
pihenj.
• Találj kreatív módszereket a másokkal való együttlét élményének
megélésére, például nézzetek filmet vagy sorozatot egyszerre, miközben
egymással vonalban vagytok. A technológia gyors fejlődése számos új
módszert adott a virtuális kapcsolattartáshoz, hogy jobban felkészüljünk a
jelenlegi helyzetre.
• Szervezz virtuális találkozókat étkezésekre és beszélgetésre, hogy
„megidézd” azt, amikor hétvégén munka után vagy barátaiddal, kollégákkal
együtt vagy.
• Kölcsönösen osszátok meg tapasztalataitokat, ötleteiteket, mi
működik, mi nem működik. Miközben ez egy közös élmény, mindenkinek
saját egyedi körülményei vannak. Beszélj erről barátaiddal, családoddal,
munkatársaiddal, ismerőseiddel és másokkal, akikkel kapcsolatban állsz.
• Nyugodtan fordulj a megfelelő hatóságokhoz, szervezetekhez, ha
vannak olyanok, akiknek véleményed szerint további támogatásra van
szükségük (például egy idős szomszéd). A másoknak nyújtott támogatás
kölcsönösen előnyös lehet.
• Összpontosíts arra, amit otthon végezhetsz, ideértve hobbi, projektek
vagy egyéb dolgok, amelyekre rég óta időt keresel. Olvass könyveket, tanulj
meg valami újat, légy kreatív.
• Menj el sétálni egy csendes helyen, természetesen megtartva a társas
távolságot és más alapvető egészségügyi óvintézkedéseket.
• Légy tudatos a hírek befogadását illetően. Bár érdemes folyamatosan
tájékozódni és időről időre figyelni az új információkat, húzz meg határokat,
hogy ezek az információk ne árasszanak el. Megfelelő partnerekkel maradj
kapcsolatban a hiteles, naprakész információkhoz.
• Gyakorold a tudatos jelenlétet (mindfulness) és a meditációt.
Függetlenül attól, hogy ez egy fix napközben alkalmazott gyakorlat, vagy csak
random időközönként végzett nyújtás, nyugodt és tudatos lélegzés, ez
bármikor megtehető és segíthet a feszültség enyhítésében, a jelenlétben és
abban, hogy továbbra is két lábbal a földön állj.
• Próbáld napról napra tervezni a dolgokat. Tegyél meg mindent annak
érdekében, hogy tudatosan és konstruktív módon rendelkezz azzal, amire
most és az elkövetkező napokban, hetekben szükséged van, ugyanakkor
próbálj a jelenben maradni és arra támaszkodni, amit jelenleg ismerünk.
• Maradj bizakodó – emlékeztesd magad arra, hogy ez a kérdés minden
szinten a nap 24 órájában a legnagyobb figyelmet kapja, és folyamatosan új
segítségnyújtási stratégiákat dolgoznak ki és léptetnek életbe.
• Emlékeztesd magad arra, hogy bár ez kihívást jelent, a társadalmi
távolodás fontos és pozitív lépés, amelyet ha megteszel, kétségkívül pozitív
hatással lesz a jelenlegi helyzetre.
• Miközben ezt az időt félelmetesnek és elszigeteltnek élheted meg, ne
feledd, hogy mindannyian együtt vagyunk ebben az ügyben!

Forrás: https://www.sas-ok.hu/wp-content/uploads/2020/03/megkuzdes_a_tarsas_elkulonitessel.pdf